کرونا و شرایط سفرهای داخلی به مهم ترین شهرهای ایران

با شروع تابستان گردشگری و اقامت در مناطق خوش آب و هوا، سفر به شهرهای محبوب ایران، طبیعت‌گردی و لذت از تعطیلات به اوج خود می‌رسد.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با شروع تابستان با وجود گسترش ویروس کرونا، طبق سنت قدیمی، مسافرت‌های داخلی بیشتر می‌شود. فصل گردشگری و اقامت در مناطق خوش آب و هوا، سفر به شهرهای محبوب ایران، طبیعت‌گردی و لذت از تعطیلات به اوج خود می‌رسد. ولی لازم است در سفرهای خود مراقبت های بهداشتی را برای سلامت خود و خانوادهتان را طی سفر به خوبی لحاظ کنید. برای راحتی و آرامش خاطر، بهتر است بلیط هواپیما و هتل (https://www.trip.ir/) خود را برای سفر به مقصدهای محبوب داخلی و خارجی را از قبل تهیه کنید.

 

جزیره زیبای کیش و تفریحات تابستانی

کرونا و شرایط سفرهای داخلی  مهم ترین شهرهای ایران

جزیره مرجانی کیش، بهشت گردشگری جنوب ایران است. آب و هوای معتدل زمستانی و تفریحات آبی تابستانی، کیش را به مقصدی جذاب برای سفر داخلی تبدیل کرده است. سواحل زیبای میرمهنا، مرجان و مرد ماهیگیر برای قدم‌زدن، دوچرخه‌سواری و خرید ماهی، بهترین کرانه‌‌های کیش هستند. در این جزیره شما جاذبه‌هایی استثنایی تجربه خواهید کرد از دریای زلال و نقره‌فام، درختان نارگیل تا شهر زیرزمینی کاریز، تم پارک آبی و کشتی یونانی.

 

قشم و جاذبه های ناشناخته ی آن

کرونا و شرایط سفرهای داخلی  مهم ترین شهرهای ایران

قشم آینده گردشگری ایران است، نه فقط به خاطر موقعیت جزیره و سواحل زیبا، بلکه به عنوان یک ژئوپارک. ژئوپارکی که پدیده‌های طبیعی منحصربفردی مانند جنگل‌ حرا، دره ستارگان و چاهکوه به همراه فرهنگ کهن، افسانه‌ها، رسوم و آیین‌هایی چون نوروز صیاد و زار را یکجا داراست.. این مجموعه جذاب، سفری فراموش‌نشدنی قشم را برای شما خواهد ساخت. جزیره‌ای با مردمان خونگرم، موسیقی پرضرب جنوبی، طعم مهیاوه و عنکاس، هزار منظره ساحلی و دریایی، لنج‌ها و ماهیگیران، شما را به سفری پرماجرا دعوت می‌کند.

 

شهر زیارتی مشهد، مقصد چهارفصل زائران

کرونا و شرایط سفرهای داخلی  مهم ترین شهرهای ایران

گردشگری زیارتی، مشهد را به مقصد چهارفصل زائران بدل کرده است. سفر به مشهد همیشه همراه با دیدن زیبایی‌های این شهر است. از یادمان فردوسی در توس تا آرامگاه نادرشاه، از خرید سوغات و بازار رضا تا ییلاقات خوش آب‌و‌هوای شاندیز و طرقبه، ترکیب لذت‌بخشی برای گردشگران است. کنار دهها جاذبه گردشگری، مکان‌های خاصی چون کلات نادری و روستای کنگ هم در نزدیکی مشهد نباید از دست داد. مرغوب‌ترین زعفران، نبات و زرشک سوغات دیرینه سفر مشهد است.

 

اصفهان، زیباتری شهر ایران

کرونا و شرایط سفرهای داخلی  مهم ترین شهرهای ایران

اصفهان بخشی از خاطره سفر ایرانی‌هاست. شهری که با طعم گز و سی‌وسه پل به یاد می‌آوریم، باشکوه‌ترین مقصد گردشگری کشور است. هر جای بافت قدیم شهر بروید، به یک شاهکار معماری می‌رسید از برج علی تا منارجنبان. قدم زدن شبانه کنار زاینده رود با آرامش و سکوتش، پرسه در بازار تاریخی با عطرها و صداهایش، هشت بهشت با فضای دلنشین و غذاهای خوشمزه‌ی بریونی و خورشت ماست را فقط در سفر اصفهان می‌توانید تجربه کنید. غیر از شیرینی‌های معروف، صنایع دستی عالی همچون خاتم‌کاری ، میناکاری و پارچه قلمکار سوغاتی بخرید.

 

شهر تاریخی یزد

کرونا و شرایط سفرهای داخلی  مهم ترین شهرهای ایران

یزد شهر ساباط و گذرهای سایه روشنی است که هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. این شهر تودرتوی خشتی، با معماری ایرانی، خانه‌های کاهگلی و حیاط‌های مرکزی و مردمان خونگرم و مهربان از محبوب‌ترین شهرهای گردشگری ایران است. شهری که تاریخ زرتشتی ایران را با آتشکده ورهرام، استودان و معبد چک‌چک به نمایش می‌گذارد. روستاهای تاریخی اطراف یزد، پدید‌ه‌های گردشگری هستند از روستای فهرج و سانیچ تا خرانق و عقدا، فرهنگ کهن این منطقه را به شما نشان می‌دهند.

 

 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: سفر ، کرونا ، قشم ، مشهد ، اصفهان ، یزد ، کیش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار